Ešte pred niekoľkými rokmi bol možný predaj obrazov a prezentácia umenia len vo veľkých priestoroch galérií či aukčných siení. Návštevníci tak často museli čakať v rade, aby si mohli prehliadnuť jednotlivé diela. A ty, ako umelec, si si musel vybudovať sieť kontaktov, ktoré boli nevyhnutné k tomu, aby tvoje dielo vôbec odsúhlasil kurátor galérie.
Dnes je našťastie umenie oveľa bližšie k ľuďom ako kedykoľvek predtým. Stačí pár kliknutí a celá tvoja galéria obrazov je na dosah – vďaka webu s umením môžeš prezentovať všetky svoje obrazy na predaj online.
Naozaj potrebuješ vlastný web umenia?
Mať pri predaji obrazov prostredníka, ktorý je už etablovaný na trhu, má určite svoje výhody. Buď ti vie poskytnúť zázemie fyzickej „offline“ galérie, alebo “prepožičať” vysokú návštevnosť na svojej webstránke s umením (ako napr. Saatchi Art). No takýto kontrakt nie je nikdy rovnako výhodný pre obe strany. Umelec vždy ťahá za kratší koniec.
Existuje niekoľko dobrých dôvodov, pre ktoré by si si mal radšej zabezpečiť predaj obrazov cez vlastný web umenia namiesto spolupráce s veľkou online galériou.
Spôsob, akým poraziť konkurenciu
Ak predávaš svoje práce cez tretiu stranu, nemáš žiaden dosah na to, čo sa s nimi stane. To znamená, že si vystavený napospas kurátorovi alebo administrátorovi online galérie, ktorý môže tvoje obrazy na predaj kedykoľvek zmazať. No najväčším problémom je, že okrem tvojho diela sú tam zobrazené stovky konkurenčných diel. A tak musíš vynaložiť ohromne veľké úsilie na to, aby si ťa návštevníci všimli. Teda na reklamu a intenzívny marketing prostredníctvom sociálnych sietí.
Ale ak máš svoj vlastný web umenia, návštevníci budú obdivovať iba tvoje umelecké diela. Môžeš ich nielen prezentovať či pozývať záujemcov na výstavy, ale zároveň ich priamo predávať online napr. cez dopytový formulár – bez toho, aby si musel nechávať províziu prostredníkovi.
Ako vytvoriť web s umením s použitím šablóny?
Ak plánuješ začať s online predajom obrazov či prezentáciou umeleckých diel, jednou z možností je vybrať si nejakú šablónu. Určite ti ako prvé napadli WordPress šablóny pre umelcov, no každú takúto šablónu je nutné výrazne upravovať. A pre niekoho, kto nemá skúsenosti s WordPressom, to bude pomerne zložité a zdĺhavé.
Existuje však aj lepšia možnosť. Môžeš si vybrať akúkoľvek šablónu na Pixeniu a premeniť ju na online galériu v priebehu pár minút!
Pri predaji obrazov je najdôležitejší prvý dojem
Aby tvoja umelecká práca vynikla, potrebuje mať na stránke dostatočný priestor. Vzdušný, čistý dizajn je preto nevyhnutnosť! Rovnako podstatné sú aj vysokokvalitné fotografie, ktoré musia na stránke dominovať.
Pixenio ti umožňuje nahrávať fotky vo vysokom rozlíšení bez necitlivého komprimovania. To znamená, že žiadna z tvojich fotografií nestratí na kvalite.
Bez ohľadu na to, ktorú šablónu si zvolíš, každá jedna je navrhnutá tak, aby sa prispôsobila tvojmu portfóliu umeleckých diel – môžeš si vybrať rôzne varianty domovskej stránky a farebné schémy, ktoré sa ti najviac hodia. A potom ich vieš aj kedykoľvek prepnúť, ak sa zmení vizuál tvojich diel alebo budeš chcieť jednoducho zmenu.
Portfólio tvojej práce
Pre každého umelca je kľúčové jeho portfólio. No nestačí mať len pekné a kvalitné fotografie na webe umenia musia byť aj vhodne usporiadané do rôznych kolekcií. Vďaka tomu si návštevníci vedia efektívnejšie prehliadať portfólio a zobraziť si povedzme len diela z poslednej kolekcie.
Možnosť vytvárať prehľadné galérie v Pixeniu oceníš aj vtedy, keď svoj web s umením pojmeš ako väčší projekt a budeš v rámci neho prezentovať aj diela od iných autorov.
Pozvánky na výstavu či workshopy
Aj keď predaj obrazov cez internet umožňuje umelcom rozšíriť svoju oblasť pôsobenia ďaleko za hranice, mnohí milovníci umenia, radi navštívia „offline“ galériu. Preto by na tvojej stránke určite nemali chýbať informácie o pripravovaných či prebiehajúcich výstavách.
Pixenio ti navyše umožňuje praktické vloženie embed kódu, cez ktorý vieš napr. návštevníka jednoducho presmerovať na nákup lístkov na výstavu.
A čo s minulými výstavami?
Aj tie môžeš využiť vo svoj prospech a jednoducho z nich odkázať na hodnotenia tvojich diel od kritikov či kurátora výstavy. Je to ďalší skvelý spôsob, akým si vybudovať dobré meno a značku nielen v umeleckých kruhoch, ale aj v komunite fanúšikov či zberateľov umenia.
Urob svoj vlastný umelecký blog
Možno si povieš, že na čo by si potreboval blog, keď chceš len prezentovať svoje portfólio a obrazy na predaj.
Blog je však výborný komunikačný kanál, akým sa dá odhaliť, ako jednotlivé diela vznikajú, alebo ako sa realizujú prípravy na výstavy. Mnohí umelci zverejňujú svoje náčrtky na Twitteri alebo Dribbble, kde ich časom prevalcujú novšie posty (od iných autorov). Preto je lepšie investovať čas a energiu do vlastného webu s umením, na ktorý ti okrem anonymných fanúšikov, prídu aj reálni zákazníci.
Pravidelné postovanie príspevkov na blog má rozhodujúci vplyv aj z pohľadu Google a zobrazovania tvojej stránky s umením na popredných pozíciách vo vyhľadávaní.
Web umenia, ktorý sa pekne zobrazí na všetkých zariadeniach
Dnes je už viac ako polovica návštevnosti stránok tvorená návštevami z mobilných zariadení. Preto sa tvoja online galéria musí zobrazovať v peknom responzívnom dizajne. Pixenio však zašlo ešte ďalej, aby nielen návštevníci boli spokojní pri prehliadaní stránky cez smartfón. Ale aj tebe ponúka užívateľský zážitok, pretože si cez telefón vieš kompletne spravovať celú svoju webstránku!
Na čo je to dobré?
Napríklad… Nakreslil si si skicu na obyčajnú servítku vo svojej obľúbenej kaviarni? Odfoť ju rovno mobilom a zverejni na svojom blogu. Alebo môžeš urobiť fotografiu z práve prebiehajúcej vernisáže a postnúť ju okamžite na web.
Jednoducho si vieš čokoľvek pridať alebo zmeniť ihneď, ako ti napadne. Bez toho, aby si musel zapínať počítač.
Ak si ti páčia tieto nápady, vytvor si web s umením na Pixeniu, ktorý zvládneš vyklikať za pár minút! Získaš krásnu, vzdušnú stránku na predaj obrazov online s dôrazom na fotografie tvojich umeleckých diel. Bez akýchkoľvek rušivých elementov a iných zbytočností.
Pridať komentár