Tvorba web stránky pre reštauráciu či bistro má svoje špecifiká. Stránky s jedlom totiž musia zaujať na prvý pohľad – pretože vzhľad je tým, čo dokáže navnadiť návštevníka stránky natoľko, aby zavítal do reštaurácie. A to je hlavným cieľom.
Aby dizajn stránky pomohol tento cieľ naplniť, mal by zodpovedať najnovším trendom a zásadám, ktorým sa budeme venovať v tomto článku. Dozviete sa viac o tom, ako by mala stránka pre reštauráciu vyzerať a čomu sa radšej vyhnúť, keď chcete byť úspešný.
Najdôležitejším prvkom dizajnu sú fotografie
V prvom rade sa treba zamyslieť nad tým, prečo ľudia chodia do reštaurácií. Sú to predovšetkým tri hlavné dôvody: chutné jedlo, príjemná atmosféra a priateľský personál. Ak sa vaša reštaurácia môže pochváliť všetkými atribútmi, je vhodné to ukázať aj v rámci web stránky. K tomu výborne poslúži vzdušný dizajn, v ktorom vyniknú veľké obrázky na pozadí vo vysokom rozlíšení.
Aké fotografie by ste mali použiť?
Keďže ide o web stránku vašej reštaurácie, fotografie musia byť skutočné. Nikdy, za žiadnych okolností, nepoužívajte na stránke stiahnuté fotky z fotobanky!
Musíte ukázať vaše kulinárske umenie, váš tím a priestory reštaurácie, aby si ľudia vedeli lepšie predstaviť, ako sa budú u vás cítiť. Najlepším riešením preto je, zainvestovať a najať si profesionálneho fotografa, ktorý sa vám postará o skvelé fotografie. V tomto prípade sa rozhodne neoplatí šetriť.
1. Fotografie jedál
Začať môžete fotografiami svojich jedál. Tak, ako je v gastronómii trendom používať čerstvé potraviny a pripravovať menu podľa sezóny, rovnako je vhodné obmieňať aj fotografie, aby bola vaša ponuka vždy aktuálna. Aj tie najlepšie stránky pre reštaurácie si mimoriadne dávajú záležať na tom, aby vyniklo ich aktuálne menu. Limitovať menu podľa sezóny zároveň hovorí o niekoľkých veľmi dôležitých skutočnostiach:
- Vaše jedlá sú vždy čerstvé, pretože použitie surovín je ohraničené obdobím, kedy reálne rastú a dozrievajú
- Zákazníci nebudú odkladať návštevu reštaurácie, pretože vedia, že konkrétne menu ostáva v ponuke len určitý (vymedzený) čas
- Stáli zákazníci sa môžu tešiť vždy na nové menu a na ochutnávku rôznych jedál
Pravidelným pridávaním fotografií v závislosti od aktualizácie menu, bude na vašej stránke pribúdať vždy nový obsah, ktorý ocenia nielen zákazníci, ale aj Google.
2. Fotografie šéfkuchárov
Ak vytvárate dizajn web stránky pre reštauráciu, určite by ste mali použiť minimálne jednu fotografiu, na ktorej je váš tím kuchárov a ostatní zamestnanci – jednoducho ľudia, čo stoja za reštauráciou.
Spolupracujete s pekárom, ktorý pre vás pečie čerstvé pečivo každý deň? Alebo s lokálnym farmárom, dodávajúcim bio mäso v tej najvyššej kvalite? Určite to na stránke spomeňte a podložte to skutočnými fotografiami. Takto si viete budovať dôveru zákazníkov a získavať si ich priazeň.
3. Fotografie reštaurácie
Je dobré do dizajnu stránky pre reštauráciu zakomponovať aj obrázky urobené priamo z podniku, vďaka ktorým si budú návštevníci vedieť predstaviť, o aký typ zariadenia ide. Či už ide o luxusnú mediteránsku reštauráciu alebo uvoľnené hipsterské bistro s modernými vegánskymi jedlami, musíte čo najvernejšie zachytiť atmosféru podniku.
Pretože nikdy nejde len o samotné jedlo – to môže mať pokojne aj 3 Michelinské hviezdy, ale pokiaľ nebudú mať zákazníci zo stránky dobrý pocit, jednoducho neprídu.
Ako by malo vyzerať MENU na stránke pre reštauráciu
Pri dizajnovaní stránky pre reštauráciu je kľúčové vhodne umiestniť menu. Malo byť dostupné ihneď, bez nadbytočných klikov. To znamená, že by sa malo nachádzať priamo v hlavnom menu, v navigačnej lište (v žiadnom prípade ho neskrývajte v rámci nejakej podstránky).
Ľahká dostupnosť menu súvisí predovšetkým s použiteľnosťou pri prehliadaní stránky cez mobilné zariadenia, pretože čoraz častejšie sú zdrojom návštev práve mobily či tablety. S týmto bezprostredne súvisí aj to, ako by menu malo vyzerať. Najoptimálnejším riešením je vytvoriť menu čo najprehľadnejšie, napríklad podľa typu jedál (predjedlá, hlavné jedlá, dezerty...).
Niektoré reštaurácie ponúkajú aj denné menu, ktoré je špecifické tým, že sa mení každý pracovný deň. V tom prípade jednoznačne odporúčame odčleniť ho od štandardného menu a la carte – môžete si denné menu vytiahnuť ako samostatnú položku (do navigačného hlavného panela) alebo ho umiestniť v rámci domovskej stránky.
Takto máte záruku, že si zákazníci vedia rýchlo pozrieť dennú ponuku jedným kliknutím aj cez svoj smartfón.
Najväčšia chyba pri tvorbe menu
Najčastejším zlozvykom stránok pre reštauráciu je pridávanie menu vo formáte JPG alebo PDF. Bez ohľadu na to, či ide o dokument uložený ako PDF, alebo o oskenovaný jedálny lístok, v oboch prípadoch sa menu správa ako obrázok. Problémov pri takto spracovanom menu je hneď niekoľko:
- Dlhšie sa načítava – čo má veľký vplyv na mieru odchodu návštevníkov zo stránky
- Zhoršuje hodnotenie stránky z pohľadu Googla
- PDF-ko sa nemusí korektne zobrazovať v responzívnej verzii stránky pri návšteve z mobilného zariadenia
To všetko dokáže výrazne oslabiť pozíciu stránky vo výsledkoch vyhľadávania a negatívne ovplyvniť návštevnosť, preto nikdy nezverejňujte svoje menu v JPG, ani PDF formáte.
Prezentácia eventov a špeciálnych ponúk na blogu
Na prvý pohľad sa môže zdať, že pri tvorbe web stránok pre reštaurácie netreba myslieť na blog. No nie je to celkom pravda. Blog je vhodné vnímať v širších súvislostiach a nebrať ho len ako písanie článkov na určitú tému.
Blog napríklad môžete využiť aj ako pozvánku na pripravovanú akciu – tematickú gurmánsku večeru s viacchodovým degustačným menu, ochutnávkou vín, alebo aj na kurz varenia. Takisto ho môžete využiť na prezentáciu možností cateringu, ktorý vie reštaurácia zabezpečiť na svadby a iné slávnostné podujatia.
Dobrý dizajn stránky nestačí
Aj keď je samotný dizajn web stránky pre reštauráciu kľúčový, rovnako dôležitá je tiež použiteľnosť a prístupnosť stránky. Ako sme už spomínali, návštevy z mobilných zariadení sú na vzostupe, a preto sa stránka musí rýchlo načítavať. Okrem toho by mala byť optimalizovaná tak, aby sa dala jednoducho nájsť na Googli. Nie je na škodu si zriadiť Google My business účet, ktorý umožní stránke dostať sa na mapu reštaurácií v okolí, kde pôsobí. Zároveň o nej poskytne základné údaje.
Pridanou hodnotou je, ak vaša stránka vychádza zo štruktúrovaných dát, pretože tie umožňujú napríklad praktické hlasové vyhľadávanie cez rôznych hlasových asistentov.
Ak už návštevník príde na stránku vašej reštaurácie a rád by ju navštívil aj osobne, je z hľadiska prístupnosti dôležité zverejniť kontaktné údaje a umožniť mu zarezervovať si stôl. Web stránky pre reštaurácie postavené na WordPresse najčastejšie riešia rezervácie cez rôzne pluginy tretích strán; niekedy sa pluginy zvyknú používať aj v rámci hostovaných stránok. Väčšinou však nepotrebujete špecifický plugin a pre vaše potreby vám pohodlne vystačí aj jednoduchý kontaktný formulár s pár inputmi.
Ako vytvoriť jednu z najlepších stránok pre vašu reštauráciu? Vyberte si šablónu
Pokiaľ ste sa dočítali až sem, už viete, čo by ste mali robiť (a nerobiť) pri vytváraní vašej stránky. Vysvetlili sme základy dobrého dizajnu a priblížili, aké fotografie by ste mali v rámci stránky použiť. Tiež sme vám priniesli pár tipov, ako spracovať menu a vysvetlili dôležitosť prístupnosti a použiteľnosti stránky z mobilných zariadení. Máte už teda lepšiu predstavu, ako postupovať.
Akú platformu, framework alebo hostovanú službu pre tvorbu web stránky pre reštauráciu si teda zvoliť?
Dostupných je niekoľko možností:
- Môžete osloviť profesionálneho dizajnéra, ktorý vám urobí riešenie na mieru (najdrahšia možnosť)
- Pokúsiť sa stránku vytvoriť vo vlastnej réžii prostredníctvom nejakej open source platformy (relatívne lacná, ale časovo najnáročnejšia možnosť, pokiaľ nie ste zbehlý v programovaní či kódovaní stránky)
- Vytvoriť si stránku cez Pixenio
S Pixeniom si viete vyklikať stránku online za pár minút – vďaka dostupným predpripraveným šablónam. Vy len vložíte obsah a obrázky, vyberiete si tému a formu zobrazenia, a máte to hotové! Každá téma je totiž navrhnutá tak, aby ste si ju vedeli prispôsobiť svojim potrebám a pracovať s ňou ako so šablónou pre reštaurácie.
Výsledkom je profesionálna web stránka, ktorá spĺňa všetky zásady a trendy, o ktorých sme hovorili v tomto článku. Je to extrémne jednoduché a finančne nenáročné.
Vytvorte si vlastnú stránku na Pixeniu a získate jednu z najlepších stránok pre reštaurácie!
Pridať komentár