Vieme, že ako pekár/ cukrár máte dôležitejšie veci na starosti, ako sa venovať svojej stránke. No stačí minimálne úsilie na to, aby vám vaša online pekáreň priniesla množstvo nových zákazníkov. V tomto stručnom návode nájdete to najdôležitejšie, čo potrebujete k vytvoreniu webstránky pre cukrárov, ktorá umožní vášmu biznisu rásť.
Ako využije cukrár webstránku pre podnikanie s tortami
Aby ste boli úspešný, musíte zákazníkom ponúkať jedinečné produkty. Momentálne slávia návrat tradičné výrobky, a preto ak používate kvalitné suroviny a vaše produkty sú výsledkom poctivej remeselnej výroby, o zákazníkov nebudete mať núdzu.
Schopnosť byť poctivý a byť “iný” je totiž prvým a najdôležitejším predpokladom k úspechu – a presne tak isto musíte pristupovať aj ku svojej web stránke.
To, čo vám dokáže priniesť nových zákazníkov a zabezpečiť predaj torty, koláčov či pečiva, sú fotografie.
Ľudia jedia očami. Zbožňujú prehliadať si fotografie lákavo naaranžovaných jedál, čoho dôkazom je mimoriadna popularita blogov o jedle. Tie najlepšie blogy o pečení a najpopulárnejšie Pinterest nástenky tak majú ohromné čísla návštevnosti a milióny pozretí mesačne.
Ak pridáte na svoju stránku pekné fotografie svojich koláčov, užívatelia na nich dostanú chuť. A keďže budú vedieť, že pečiete z kvalitných surovín, radi vás v pekárni navštívia aj keď bývajú na opačnom konci mesta. Alebo im môžete ponúknuť predaj tort a koláčov online priamo cez stránku.
Dajte si preto záležať na tom, aby fotografie vyzerali doslova na zjedenie. Výhodou dnešnej doby je, kvalitné fotky dokážete urobiť aj mobilom. A potom ich rovno z mobilu nahráte na svoju webstránku.
Pridajte portfólio produktov do vašej online pekárne
Ďalšou vecou, ktorá nesmie chýbať pri vytváraní webstránky pre cukrárov či pekárov, je sekcia venovaná produktom. Tá by však nemala byť len o chutných fotografiách, ale mala by zákazníkom povedať trochu viac. Ak robíte torty na objednávku, ku každej z nich napíšte možné veľkosti, typy plniek a odhadovanú cenu. Ak je náročné odhadnúť presnú cenu, je dobré uviesť aspoň rozpätie od – do, aby mal zákazník aspoň nejakú predstavu. Takto ušetríte čas nielen jemu, ale aj sebe.
Povedzte svoj príbeh
Mať vlastnú cukráreň predstavuje väčšinou lokálny biznis, čo znamená, že budete viac či menej poznať svojho zákazníka. Aby ste sa mu priblížili, je dobré napísať pár viet o tom, kto ste a ako ste sa dostali k tomuto remeslu. Nezabudnite tiež nahrať pár reálnych fotografií aj priamo z výroby, ktoré budú u zákazníkov vzbudzovať dôveru.
Ak máte rodinný podnik, kde koláče na predaj piekli ešte vaši prastarí rodičia, určite to spomeňte a kľudne pridajte aj sem pár starých (hoci len oskenovaných či čiernobielych) fotografií. Čím viac sa budete prezentovať ako lokálny a tradičný pekár/ cukrár, tým viac vás budú vyhľadávať zákazníci, ktorí preferujú poctivé malé pekárničky a dávajú im prednosť pred veľkými supermarketmi.
Spustite blog o pečení
Ak chcete intenzívnejšie pracovať na tom, aby ste si budovali komunitu priaznivcov a získali stálych zákazníkov, výborne vám na to poslúži blog o pečení. Nemusíte ho ale poňať len ako klasický blog o jedle, ale viete ho pretvoriť na FAQ sekciu, kde návštevníkom poradíte – napríklad, či majú skladovať koláče radšej v chladničke alebo pri izbovej teplote; či sú torty bezgluténové alebo či okrem štandardného pečenia na oslavy zabezpečujete aj kompletný catering na svadby.
Jedlo je však nekonečná téma a vždy sa dá písať o niečom zaujímavom. Nebola by preto škoda nevyužiť to?
Používate špeciálne suroviny alebo remeselné techniky, o ktorých ľudia možno ešte nepočuli? Napíšte pár riadkov a uvidíte, aký ohlas to bude mať medzi zákazníkmi. Vyjadriť sa môžete k aktuálnym cenám, novej legislatíve, či priniesť svoj pohľad na zlepšenie podnikania s tortami. Jednoduchý článok na blog viete urobiť extrémne rýchlo – stačí krátky popis a fotografia.
Nesmieme zabudnúť ani na recepty, ktorými dokážete ozvláštniť svoj blog. Pridávaním receptov viete dokonca navnadiť návštevníkov na to, aby si u vás rovno urobili objednávku. Vďaka tomu bude vaša stránka fungovať aj ako predajný kanál bez toho, aby ste museli mať klasické eCommerce riešenie. Preto ak plánujete začať s blogom o pečení, určite v ňom nezabudnite umiestniť výzvu k akcii alebo tlačidlo a odkázať potenciálnych zákazníkov na sekciu Kontakt.
Blog (o pečení alebo o hocičom inom) je navyše neoceniteľný aj z pohľadu Googla.
Prepojte webstránku so sociálnymi sieťami
Ľudia trávia veľa času na sociálnych sieťach. Preto nesmie chýbať vaša prezentácia ani tam. Či už začínate nový biznis, alebo pekáreň je už v prevádzke, marketing je kľúčový. Na to, aby ste sa dostali do povedomia zákazníkov, musíte sa snažiť predať. Samotnú web stránku je tak vhodné podporiť aj na sociálnych sieťach, ktoré na seba môžu odkazovať a vzájomne si pomáhať s návštevnosťou. Navyše, sociálne siete môžete využiť nielen na získavanie spätnej väzby, ale aj na budovanie vzťahu so zákazníkmi.
Ako?
Zapojte svojich fanúšikov na sociálnych sieťach do rôznych súťaží. Spýtajte sa ich na obľúbené príchute alebo im dajte možnosť rozhodnúť o ďalších druhoch koláčov, ktoré zaradíte do ponuky. Sami uvidíte, ako výborne to funguje!
Každý z týchto online predajných kanálov má svoje špecifiká. Neobchádzajte ich, využite ich pre podporu predaja a získanie nových zákazníkov.
Vytvorte si webstránku pre cukráreň za menej ako 15 minút
Ako sme spomenuli už na začiatku, vieme, že ste pekár a vašou vášňou je pečenie – nie tvorba stránky a starostlivosť o ňu. Preto bude pre vás najoptimálnejším riešením vytvoriť si stránku online na Pixeniu.
Okrem toho, že ju budete mať hotovú za pár minút, vďaka dostupným šablónam ju budete spravovať extrémne jednoducho. Tak jednoducho ako Facebook alebo Instagram. Čokoľvek napečiete, viete ihneď sfotiť mobilom a rovno pridať na vašu webstránku. Všetko zvládnete rýchlejšie, než vám stihne pečivo vychladnúť.
Vyskúšajte si Pixenio na 14 dní zadarmo.
Pridať komentár