Ako dizajnér som bol pred niekoľkými rokmi fanúšikom princípu zelenej čiary. Je to celkom vtipný spôsob, ako si poradiť s pripomienkami zákazníka, pre ktorého produkuješ nejaký dizajn. Dizajn čohokoľvek. Jeho využitie si však vyžaduje, aby si vedel, čo robíš, mal prehľad v potrebách zákazníka, a aby si odhadol úroveň profesionality, akú zákazník a daný projekt vyžaduje.

O čo teda ide? V podstate je to spôsob, ako zabrániť zákazníkovi, kolegom či šéfovi, rozobrať tvoju pôvodnú ideu na nejaký podivný a nesúrodý výtvor, pod ktorý sa v konečnom dôsledku budeš mať problém podpísať. Navrhneš teda skvelý, moderný dizajn s premyslenou ergonómiou a dôrazom na podstatné detaily. A keď už budeš na výsledok patrične hrdý, natiahneš krížom cez celý produkt zelenú čiaru*.

Výsledok pripomienkovania: „Daj tú zelenú čiaru preč a bude to OK“ ... :-)

* zelenou čiarou môže byť čokoľvek extrémne nevhodné, čo upúta pozornosť – obrázok, farba textu, škaredý button, ...

Je to arogantné? – Áno, je. Rieši to problém zúfalého prerábania do ďalších a ďalších verzií, z ktorých každá má čoraz viac nedostatkov ako tá pôvodná? - Áno. Avšak dnes, po 20-tich rokoch praxe môžem povedať len toto: Ak ti na tvojom projekte záleží, NEROB TO.

Princíp zelenej čiary síce vyrieši tvoje problémy, avšak neposunie ťa vpred. Navyše prináša riziko poznania, že skutočne nevieš všetko a projekt dopadne zle. Občas sa tiež stane, že práve tá „zelená čiara“ tam nakoniec ostane... Si na to pripravený?

Ak ti na projekte skutočne záleží, venuj svoju energiu radšej tomu, aby si zákazníkovi, kolegom, komukoľvek, objasnil prečo a z akých dôvodov je to navrhnuté tak, ako to je. A aké výhody z tohto riešenia bude mať. Staň sa svojím obchodným zástupcom a predaj svoju ideu. Ak zistíš, že si na niečo relevantné zabudol - zapracuj to. Kto iný to po tom všetkom dokáže, ak nie ty?

Áno, je to náročné na energiu, psychiku a ochotu počúvať, ale je to jediné poctivé riešenie ako tvoriť úspešné projekty. Ak máš pre svoju prácu PARTNERA, tak komunikuj. Ak nemáš, použi princíp zelenej čiary, inak to dopadne takto:

Team Pixenio nepoužíva princíp zelenej čiary. Nikdy.