Byť viditeľný a dostupný na internete je dnes alfou a omegou pre každého – obzvlášť pri profesiách, pri ktorých pracujete s klientmi. Či už ste advokát, notár alebo máte právnickú kanceláriu, mali by ste mať svoju vlastnú právnickú stránku. Ale ako postupovať, aby webstránka pre právnika dokázala preukázateľne prilákať nových klientov?

Vzbuďte dôveryhodnosť vašej právnickej stránky

Najať si právnika je pre klienta často citlivá záležitosť, a preto od neho očakáva maximálnu lojalitu pri riešení svojich záležitostí. Z tohto dôvodu by mala vaša stránka ihneď po načítaní vyzerať vysoko profesionálne a vzbudzovať dôveru. Byť k návštevníkovi prívetivá s dôrazom na to, čo môžete pre svojich klientov urobiť.

Je niekoľko jednoduchých pravidiel, ako to dosiahnuť.

Čistý dizajn stránky bez rušivých elementov

Dizajn právnickej stránky musí nasledovať moderný trend vzdušných stránok. Aby stránka pôsobila dôveryhodne, vyhnite sa komplikovanému rozloženiu a výrazným farebným schémam. Používať by ste nemali ani príliš veľa rôznych fontov.

V rámci dizajnu by ste si určite mali dať pozor na fotografie. Nekvalitné fotky totiž pôsobia rušivo, až „lacno“, a takto sa rozhodne nechce prezentovať žiadna právnická stránka.

Ukážete, že ste profesionál

Budovať si dôveru u potenciálnych klientov je kľúčové od prvého momentu. Okrem zanechania dobrého dojmu zo stránky ako takej, sa preto musíte prezentovať ako profesionál. Je vhodné, aby ste venovali dostatok času na napísanie vášho životopisu a súhrnu profesionálnych skúseností v jednotlivých oblastiach práva. Môžete zájsť ešte ďalej a uviesť aj vašu percentuálnu úspešnosť vyhratých sporov alebo odhadovanú sumu, ktorú ste dokázali klientom získať (prípadne ušetriť) počas vašej doterajšej praxe.

Právnici
Pri prezentácii seba alebo celého tímu v rámci vašej právnickej stránky, dbajte vždy na to, aby ste na fotografiách vyzerali maximálne profesionálne.

A to nielen upraveným vzhľadom, ale aj samotným prevedením. Preto odporúčame najať si profesionálneho fotografa, ktorý vám vytvorí kvalitné profilové fotografie. Dôvod je jednoduchý: Ak by ste boli vy na mieste klienta, zverili by ste svoj prípad niekomu, kto sa síce prezentuje ako úspešný advokát, no nevie (nechce?) investovať do profesionálnej sebaprezentácie a odfotí sa mobilom?

Hodnotenia, ktoré vám prinesú nových klientov

To, ako na vás budú návštevníci stránky hľadieť a či vás budú považovať za dôveryhodných, viete ovplyvniť aj pridaním pozitívnych recenzií od vašich klientov, ktorých ste úspešne zastupovali. Podľa BrightLocal štúdie až 91% zákazníkov dôveruje online hodnoteniam rovnako ako osobnému odporúčaniu. To znamená, že ak si klient pozrie hodnotenie na vašej právnickej stránke, bude to preňho tak relevantná informácia, ako keby mu o vás a vašich službách, povedal jeho najlepší priateľ.

Odporúčania klientov

Poskytnite hodnotný obsah

V rámci vašej právnickej stránky by ste mali informovať predovšetkým o oblastiach práva, ktorým sa venujete, a v akých veciach dokážete klientom pomôcť. Veľmi užitočné však je, ak svojim návštevníkom ponúknete viac obsahu – napríklad pridaním jednoduchej FAQ sekcie alebo blogu. Takýto obsah má totižto viacero pozitívnych efektov:

  • Výrazne pomáha SEO optimalizácii

Vďaka kvalitnému obsahu sa klienti ľahšie dostanú na vašu stránku prostredníctvom Googla. Ak sa špecializujete na rodinné právo a na stránke budete mať články o tom Ako postupovať pri rozvode, Ako dlho môže rozvod trvať alebo Koľko stojí rozvod, obsiahnete v texte najčastejšie hľadané kľúčové slová a frázy, týkajúce sa partnerských vzťahov.

  • Blog zvyšuje konverziu

Hodnotný obsah je zároveň užitočný pre klienta aj vtedy, keď sa už na vašej stránke nachádza. Jednak nájde na blogu odpoveď na otázku, ktorú hľadal a zároveň mu viete rovno poskytnúť jednoduchú právnickú radu.

Ak vhodne sformulujete výzvu k akcii (CTA), aby vás priamo kontaktoval pri riešení svojho problému, máte vyhraté.

Prístup cez mobilný telefón

Nielenže čoraz častejšie ľudia využívajú Google ako primárny zdroj informácií, ale stále viac užívateľov používa pre vyhľadávanie svoj smartfón. Navyše – v niektorých situáciách potrebuje klient okamžitý kontakt na advokátsku kanceláriu, a najjednoduchšie preň je siahnuť po mobilnom zariadení a vyhľadať si najbližšieho právnika. Preto mať responzívnu právnickú stránku vám pomôže získať väčšie množstvo klientov.

Rýchle a korektné načítavanie stránky je podstatným predpokladom k tomu, aby užívateľ nezavrel vašu stránku len preto, že sa nevie rýchlo dostať k požadovaným informáciám.

Marketing pre právnické stránky

Ako prvé by ste mali zvážiť, či chcete právne poradenstvo poskytovať lokálne alebo globálne a na akých klientoch sa chcete zamerať. Väčšina menších právnických kancelárií zastupuje klientov v mieste, resp. meste, kde pôsobí a v jeho okolí. V takomto prípade je vhodné hneď v úvode pridať svoju právnickú firmu aj v rámci Google My Business Account a popracovať na lokálnom SEO.

Súčasťou SEO by mala byť tiež spomínaná optimalizácia stránky pre mobilné zariadenia, vrátane rýchleho načítavania stránky pre okamžitý prístup.

Pri marketingu pre právnické firmy netreba tiež zabúdať na investíciu do obsahového marketingu.

Cena: Koľko stojí webstránka pre právnika?

Mať profesionálnu, dôveryhodnú stránku s čistým dizajnom, bezchybnou responzivitou, rýchlym načítavaním či predprípravou na prácu s obsahom a SEO, sa možno zdá byť nákladné.

Ale nemusíte začínať s tvorbou stránky úplne od nuly, a teda ani platiť veľa peňazí profesionálnemu dizajnérovi za web na mieru. Môžete si vybrať niektorú z Pixenio šablón, a získať tak vysoko profesionálnu právnickú stránku iba za 8€/ mesačne.

Každú jednu Pixenio šablónu si pritom viete dokonale prispôsobiť pre:

  • Právnickú stránku
  • Advokátsku stránku
  • Notársku stránku
  • Stránku pre právnickú kanceláriu

Vytvor si web