Asi preto, že ich vlastník chcel, aby bol jeho web príliš jedinečný a personalizovaný. Mal v hlave vlastnú predstavu, ako má jeho webstránka vyzerať. Táto jeho predstava síce mohla byť skvelá, no po implementácii to jednoducho nevyzeralo (a nefungovalo) tak, ako očakával.
Moje podozrenie je, že každá zle vyzerajúca webstránka bola vytvorená nejakým komplikovaným a príliš flexibilným drag&drop web buildrom, ktorý sa dostal do rúk človeka s nulovým zmyslom pre elegantný web design.
Farebné kombinácie
Každý deň, keď surfujem na webe, nájdem desiatky príkladov farebných kombinácií, ktoré mi pripomínajú detské hračky. Hovorím si: “To musí byť vtip...”
Stačí, že sa pozrieš na webku a vidíš, že nebola vytvorená profesionálnym dizajnérom. Takto to vyzerá, keď sa niekto príliš hrá s web buildrom, ktorý ti dovolí upraviť (takmer) všetko.
Nehovoriac o tom, ako časovo náročný je proces vytvárania webových stránok, keď sa niekto pokúša porozumieť a upraviť každý prvok, ktorý nájde v buildri.
Príliš veľa možností je PRÍLIŠ VEĽA
Drag & drop page buildre (link na clanok z pixenio blogu) ponúkajú úplnú slobodu pri vytváraní webstránok. Môžeš dať čokoľvek kdekoľvek na stránku, bez obmedzení. Môžeš popustiť uzdu svojej fantázii. To je hlavná výhoda dnešných page buildrov KEĎ si profesionálny, vnímavý a skúsený dizajnér.
V prípade, že ním nie si, inštalácia celej zostavy webových nástrojov je jednoducho plytvaním webovým priestorom. Realisticky, budeš používať asi 10 % potenciálu a všetko ostatné bude iba spomaľovať načítanie tvojej webky. Je to ako ísť kanónom na vrabce - nebude to fungovať.
Technický pohľad: Budovanie webstránky nie je jednorazová záležitosť
Toto je bežná chyba mnohých majiteľov webstránok. Ak si myslíš, že vytvoríš webstránku raz a navždy, mýliš sa. Nepomôže ti ani to, že zaplatíš kopu peňazí niekomu, kto ti ju vytvorí.
Ukážem ti, kam smerujem:
- Vyzerá tvoja webstránka dobre na retina displeji?
- Je responzívna alebo semi-responzívna?
- Prispôsobuje sa iba čiastočne určitému množstvu veľkostí a rozlíšení obrazoviek?
- Si pripravený vybudovať svoju webstránku nanovo, aby si ju adaptoval na novú úroveň technologickej revolúcie?
Pohľad návštevníka webu: Použiteľnosť a užitočnosť
Na použiteľnosť a užitočnosť svojej webstránky sa môžeš pozrieť z 2 rôznych perspektív: zo svojej vlastnej a z perspektívy návštevníkov tvojho webu.
Zhoduje sa vízia majiteľa webstránky s preferenciami jej návštevníkov?
Obsah na tvojej webstránke musí byť dobre usporiadaný a informácie by mali byť ľahko nájditeľné. Nie sú dôležité informácie, ktoré si ty myslíš, že sú dôležité, ale informácie, ktoré chcú čítať návštevníci tvojej webstránky. Mal by si si dôkladne premyslieť, ako bude vyzerať prvá verzia tvojej webstránky a mal by ju vytvoriť niekto, kto má skúsenosť s web dizajnom, ktorý kladie na prvé miesto klienta (client first web design). Akonáhle bude stáť tvoja stránka na pevnom základe, je jednoduché sledovať správanie webových návštevníkov, zbierať o nich informácie a implementovať vylepšenia. Ak ju však bude držať pokope iba zhrdzavená kostra plná neporiadku, nepomôže ti ani najlepší a najdrahší nástroj na sledovanie, aby si ju reorganizoval. Reporty budú obsahovať len kopu chaotických informácií.
Ako vytvoriť skvelú webstránku?
Nie je to tak ťažké, zapamätaj si len jedno pravidlo: menej je niekedy viac.
1. Pridržiavaj sa originálu
Pokiaľ ide o farby a celkové rozloženie elementov na webstránke, moja rada je, že akonáhle si vyberieš profesionálne nadizajnovanú tému, drž sa jej čo najviac. Nesnaž sa v nej zmeniť každý detail. Dizajnér, ktorý tému vytvoril, vedel, čo robí, a ty si si ju vybral preto, lebo sa ti páčila, všakže?
2. Vyber si jednoduchosť
Jednoduchý a ľahký dizajn vytvorí omnoho lepší dojem ako webstránka preplnená očarujúcimi funkciami. A ako bonus sa bude stránka rýchlejšie načítavať.
3. Vyber si správnu technológiu
Stránka by mala byť technicky vyriešená tak, aby vyzerala dobre na každom zariadení. O to by sa mal postarať web developer, ktorý stojí za technológiou, pre ktorú si sa rozhodol. Rozhodne by to nemala byť starosť vlastníka stránky. Takže si platformu, na ktorej bude tvoja stránka vytvorená, vyberaj s rozvahou.
4. Zameraj sa na relevantný obsah, ktorý bude postupne rásť
Informácie, ktoré bude návštevník tvojej webstránky považovať za dôležité, ti nemusia byť jasné hneď na začiatku. Nesnaž sa vybudovať webku za noc. Buduj ju pomaly, postupne pridávaj ďalšie stránky s relevantným obsahom. Týmto spôsobom môžeš premeniť svoju webku na komunikačný kanál a použiť ju na budovanie si vzťahu s webovými návštevníkmi.
Som silne presvedčený, že vlastník stránky by nemal byť ten, kto stránku nadizajnuje a stará sa o jej aktualizácie. Vlastník by sa mal starať o obsah webstránky a komunikáciu so svojim publikom.
Ako si na tom ty? Neobťažuje ťa zaoberať sa technickou stránkou webu? Si OK s pravidelnými aktualizáciami alebo by si radšej používal systém, ktorý funguje “úplne sám”, bez problémov? Ktorý by ti prenechal na zodpovednosť iba tú najdôležitejšiu časť - OBSAH?
Pridať komentár